Pierwsze kroki

Pierwsze kroki

Uruchomiłem drukarnię. Od czego mam zacząć?

Jeżeli uruchomiłeś drukarnię, zachęcamy do zapoznania się z materiałami na Helpie (FAQ, filmy instruktażowe).

Tutaj możesz rozpocząć od przejrzenia podstawowych elementów nawigacyjnych oraz zobaczyć artykuł Pierwsze kroki w systemienatomiast bezpośrednio w systemie polecamy wykonanie szybkiej konfiguracji (czym jest szybka konfiguracja?).

Z ofertą systemową można się zapoznać w Tym Miejscu.

Polecamy również zajrzeć na naszego Bloga – publikujemy tam masę materiałów, które mogą dostarczyć dodatkowej wiedzy na temat systemu i nie tylko.

Cyklicznie organizujemy również szkoleniowe Webinaria, podczas których krok po kroku przechodzimy przez techniczne aspekty modułów. Więcej infomacji do znalezienia Tutaj.

Jeżeli natomiast interesuje Cię Podzlecanie – warto zajrzeć na http://podzlecdruk.pl/gdzie znajdziesz pełną listę drukarni aktualnie udostępniających swoje produkty w iwarePRINT.

 

Czym są powiadomienia systemowe?

O najważniejszych wydarzeniach w systemie i aktualizacjach będziemy Państwa powiadamiać przez Powiadomienia systemowe. Dla każdego z trzech rodzajów powiadomień wyświetli się indykator na kopercie w Panelu Administracyjnym:

koperta

 

Powiadomienia posiadają oznaczenia kolorystyczne: niebieskie, pomarańczowe, zielone – oznaczają one odpowiednio: informacja, wiadomość systemowa, nowa funkcjonalność.

W menu wprowadziliśmy również zakładki archiwum powiadomień i archiwum zapytań, gdzie w łatwy sposób można odszukać przeczytane i zamknięte wątki.

Czym jest szybka konfiguracja?

Szybka konfiguracja powstała, aby maksymalnie skrócić czas przystosowywania systemu. Jest dostępna po kliknięciu pomarańczowego koła zębatego w górnym menu.

8

Umożliwia ona dostęp do najważniejszych elementów konfiguracyjnych bez znajomości systemu. Za pomocą prostych kreatorów ustawimy podstawowe dane (firmy, korespondencji), wgramy logo, skonfigurujemy serwer SMTP czy też produkty. Każda z operacji ma przewidziany czas realizacji. Proces rozpoczynamy poprzez kliknięcie różdżki po lewej stronie lub przycisku Rozpocznij po prawej.

9

Czym jest szybka kontrola?

Szybka kontrola to panel umożliwiający zarządzanie pracą drukarni w jednym miejscu. Tutaj możesz przeczytać artykuł dotyczący jego najważniejszych funkcji.

Czym jest Lista Wdrożeniowa?

Lista Wdrożeniowa to narzędzie, dzięki któremu każdy ma realny wpływ na to, jak będzie się rozwijał system iwarePRINT. Każdego miesiąca można oddawać dostępne głosy na poszczególne wdrożenia, by te trafiły do realizacji i zostały dodane do systemu.

Więcej informacji o działaniu LW tutaj.

 

Czy w systemie zawarta jest wyszukiwarka?

Tak. Jeśli potrzebujesz szybko odnaleźć element menu, produkt, zlecenie lub artykuł pomocy w FAQ – skorzystaj z wyszukiwarki w systemie. Tutaj możesz przeczytać artykuł dotyczący korzystania z wyszukiwarki.

O czym należy pamiętać przy dodawaniu produktu do systemu?

  1. Produkt można dodać w wersji wariantowej i kalkulowanej.
  2. Nie zalecamy stosowania wersji wariantowej przy ilości wariantów przekraczającej liczbę 20.000.
  3. Większość produktów w wersji wariantowej można przełożyć do wersji kalkulowanej.
  4. Wersja wariantowa polega na stworzeniu pełnego cennika z ceną do każdego wariantu. Jak dodać produkt w wersji wariantowej?
  5. Wersja kalkulowana pozwala podłączyć do systemu arkusz kalkulacyjny, w którym obliczana jest cena produktu w danej konfiguracji. Jak dodać produkt w wersji kalkulowanej?
  6. Do każdego produktu należy przypisać parametry. Jak dodać nowy parametr?
  7. Do każdego parametru należy przypisać wartości. Jak dodać wartość do parametru?
  8. W druku kalkulowanym można wprowadzić wykluczenia parametrów lub ich wartości. Jak dodać wykluczenia parametrów?
  9. Dodając produkt w wersji kalkulowanej należy mieć na uwadze poniższe wskazówki:
    • Wartości parametrów w arkuszu kalkulacyjnym muszą być identyczne z wartościami parametrów w systemie.
    • W arkuszu należy wystrzegać się znaku procenta (np. dla 10% należy wpisywać 0,1) oraz symboli walut (10 zł), gdyż w niektórych przypadkach system może potraktować taką wartość jako tekst, a nie liczbę, przez co kalkulacja będzie przebiegać nieprawidłowo.
    • Należy również unikać zaawansowanych funkcjonalności arkuszy kalkulacyjnych. Takich, jak np. makra lub funkcje tablicowe.
  10. Inne filmy instruktażowe dotyczące asortymentu można znaleźć tutaj: odsyłacz.

Gdzie skonfigurować ustawienia korespondencji – takie jak nagłówek i stopka wiadomości?

Ścieżka dostępu do ustawień korespondencji: Ustawienia → Ustawienia → Ustawienia korespondencji

E-mail nadawcy wiadomości – adres e-mail, który będzie się wyświetlać w przychodzących wiadomościach.

Nazwa nadawcy e-mail – nazwa nadawcy, która będzie się wyświetlać w przychodzących wiadomościach.

Nagłówek – nagłówek, który zostanie dodany na samym początku każdej wiadomości wysłanej poprzez system ręcznie (newsletter) lub automatycznie (mailing zdarzeń).

Stopka – stopka, która zostanie dodana na samym końcu każdej wiadomości wysłanej poprzez system ręcznie (newsletter) lub automatycznie (mailing zdarzeń).

Jak utworzyć powiadomienie dla administratora o nowych próbkach?

1. Należy utworzyć nową wiadomość  (Ustawienia → Mailing → Dodaj)
Przykładowa wiadomość:
Tytuł:

Nowe zamówienie darmowych próbek

Treść:

Zostało złożone nowe zamówienie na próbki.
Link do klienta: {link}
Pozycja klienta na liście: {id}

2. Ustawić Mail systemowy  Wysyłanie do  Administracja i zaznaczyć administratora:

mailsystemowy

 

 

 

 

3. Utworzyć zdarzenie mailowe: Ustawienia → Mailing zdarzenia → Dodaj

Zdarzenie:

Nowe zamówienie próbek

Wewnętrzny:

TAK

Mail:

Nowe zamówienie darmowych próbek (lub inny w zależności od tytułu wiadomości, który został podany)

Gdzie mogę usunąć klienta z bazy?

Klienci → Klienci → Szczegóły → Szczegóły (Status) → Usuń klienta

Wszystkie zamówienia związane z tym klientem muszą być zakończone, aby było możliwe jego usunięcie.

Jak dodać nową wiadomość do newslettera?

Ścieżka dostępu: Ustawienia → Mailing

Następnie poniżej listy wiadomości wybieramy opcję Dodaj.

Wypełniamy tytuł i treść wiadomości. Należy pamiętać, że do treści zostaną dodane nagłówek oraz stopka (Gdzie skonfigurować ustawienia korespondencji – takie jak nagłówek i stopka wiadomości?).

Gdzie mogę usunąć zamówienie?

System nie przewiduje usuwania zamówień – można je jedynie anulować.

Nowe menu w CMS

Sekcje

Menu można tworzyć w trzech sekcjach: Produkty lewa kolumna, Górne menu, Dolne menu. Każda z nich posiada osobny przycisk nowyelem , który służy do dodawania nowych pozycji w danym menu.

Ustawienia

Służą do zdefiniowania domyślnych form adresów dla poszczególnych elementów: artykuł, formularz kontaktowy, kontakt z mapą, produkty wg. kategorii, produkty z menu podrzędnego, produkt, produkty wg. tagu.

Przy tworzeniu linków można korzystać z elementów:

{id} – wyświetli, jako część linku, numer id (systemowy) danego produktu lub artykułu
{name} – wyświetli, jako część linku, tytuł artykułu lub nazwę produktu
{tag} – wyświetli, jako część linku, konkretny wybrany z listy tag. Tagi wcześniej należy utworzyć i przypisać do produktów (Panel admin. -> Asortyment)

zapisz– po naniesieniu zmian, należy je zapisać za pomocą tego przycisku.

 

Elementy edycji

eleme

 

edytujEdytuj – rozwija listę opcji dla danej pozycji

ukryjUkryj – ukrywa dany element menu na stronie sklepu, włącznie z pozycjami podrzędnymi

sklonujSklonuj – duplikuje pozycję w menu, włącznie z pozycjami podrzędnymi

usunUsuń – usuwa pozycję z menu, włącznie w pozycjami podrzędnymi

movePozwala na przesuwanie elementów menu, włącznie z pozycjami podrzędnymi za pomocą drag&drop. Wystarczy “złapać” symbol i przeciągnąć pozycję menu w wybrane miejsce. Możliwe jest przeciąganie między sekcjami (menu górne, dolne, lewa kolumna).

Tworzenie pozycji podrzędnych również odbywa się za pomocą drag&drop – należy pozycję, która ma być podrzędną, przesunąć “w prawo” względem nadrzędnej. W przykładzie poniżej “ulotki” będą podrzędnym menu względem nadrzędnego “kat – produkty wg. kategorii”.

move2

 

Każda z pozycji w menu może być jednym z poniższych typów:

  • Własny url – (nowość) możliwość dodania do menu własnego, wewnętrznego lub zewnętrznego URL
  • Artykuł  – podlinkowuje wybrany artykuł
  • Formularz kontaktowy – podlinkowuje podstronę formularza kontaktowego
  • Kontakt z mapą – podlinkowuje podstronę Kontakt z mapą
  • Produkty wg. kategorii – (nowość) filtruje i wyświetla produkty ze zdefiniowanej kategorii
  • Produkty z menu podrzędnego – wyświetla produkty podrzędne do tego menu, zagnieżdżone jeden poziom niżej
  • Produkt – podlinkowuje wybrany produkt
  • Produkty wg. tagu – (nowość) filtruje i wyświetla produkty wg. zdefiniowanego tagu

Konflikty – system automatycznie wykrywa konflikty linków. Wizualnie informuje, które pozycje w menu posiadają identyczne linkowanie:

konfli

Jak i gdzie zapłacić za system?

Zalecamy oglądanie w trybie pełnoekranowym oraz w jakości HD, używając przeglądarki Firefox.