arrow back

Integracja z Allegro

uwaga
Uwaga!

Funkcja pozwala na obsługę zamówień z Allegro.pl.

W celu ułatwienia obsługi zleceń, zintegrowaliśmy system Iware z tą popularną platformą sprzedażową. 

Połączenie systemu IwarePrint z Allegro.pl rozpoczyna się w momencie złożenia zamówienia przez klienta, i co dalej?  Jest ono importowane do systemu Iware, przechodzimy do produkcji, wysyłamy….wszystko zaraz wyjaśnię.

Nawigacja


Szybki zarys: 

  • Ustawienie > Allegro – to jest centrum dowodzenia. 
  • Zamówienia > Allegro zamówienia – lista zamówień zaimportowanych z Allegro.. 

Instrukcja krok po kroku

Połączenie konta Allegro z IwarePrint

Od początku! Rozpoczniemy od podpięcia naszego konta sprzedażowego Allegro.

W tym celu przechodzimy do Ustawienia> Allegro. 

Na samym dole Panelu.

Widok centrum dowodzenia Allegro.



Klikamy w “Podłącz konto”. Uwaga domyślnie jest ustawione podłączenie konta testowego (konto testowe allegro można utworzyć w tym miejscu https://allegro.pl.allegrosandbox.pl/). Jeśli chcemy podłączyć konto produkcyjne musimy odznaczyć box “Sandbox”.

Zostajemy przeniesieni do Allegro, do strony na której potwierdzamy swoje konto na którym chcemy kontynuować integrację.


W tym miejscu może też pojawić się okno logowania i rejestracji na Allegro.

Jeśli mamy już odpowiednie konto, przechodzimy dalej. 

I już gotowe! Konto zostało podłączone. Podłączone konto pojawi się na liście. 

Przykład


Ustawienia

Teraz zastanówmy się nad “Ustawieniami produktu”. Przycisk po prawej stronie “Podłącz konto”.

W tym miejscu możemy zdecydować, czy w zamówieniach allegro mają być wystawiane faktury? Może tylko w niektórych produktach?

Czy w zamówieniach ma być generowany list przewozowy? Czy system Iware ma przekazywać do Allegro informacje o liście przewozowym?

Zaznaczone pole oznacza wyłączenie funkcji.

Po dokonaniu zmian, należy pamiętać o ich zapisaniu (lewy dolny róg).

Kolejny krok to “Ustawienia email”

Wypełniamy wszystkie pola. Jest to wiadomość która zostanie wysłana do klienta po złożeniu zamówienia (wysłanie wiadomości wyzwala import zamówienia do systemu Iware).

Uwaga! Wprowadzony mail w tych ustawieniach musi być taki sam jak na koncie allegro albo należy go dodać jako dodatkowy adres email. Jeśli maile nie będa zgodne, maile nie będą docierały. 

Import, synchronizacja i inne magiczne słowa

Mamy możliwość podłączenia wielu kont Allegro i wszystkie będą wyświetlane na “Liście podłączonych kont”. 

W pierwszej kolumnie widzimy informację czy konto jest testowe czy produkcyjne.

Automatyczny import – tak lub nie. Włączenie spowoduje, że po zakupie produktu na Allegro, zamówienie zostanie automatycznie zaimportowane do systemu (Import zamówień odbywa się co 10 minut). Jeśli nie chcemy, aby zamówienia były automatycznie importowanie, możemy robić to manualnie używając przycisku “Import”. 

“Testuj oferty” – w tym miejscu mamy możliwość sprawdzenia czy wystawiona aukcja na Allegro jest skonfigurowana poprawnie (co to znaczy, ze jest poprawnie skonfigurowane omówimy później).

Jeśli aukcja będzie skonfigurowana poprawnie po kliknięciu “Testuj” otrzymamy taki widok:

Jeśli a aukcją są błędy pojawi się komunikat o błędach:

Po usunięciu błędów w opisie aukcji na allegro, należy usunąć cache w Testuj ofertę i ponownie wykonać test aukcji.

 

“Synchronizuj statusy” – powoduje synchronizację statusów z Allegro. Np. Jeśli zamówienie jest w wysyłce na Allegro status zmieni się też na wysłane.

Konfiguracja produktów i tworzenie aukcji na allegro

Produkt w systemie Iware

W systemie Iware tworzymy produkt, do którego odpowiednio będziemy tworzyć aukcję, czyli parametry tego produktu będą później wprowadzone w opisie aukcji. Na tym etapie najważniejsze jest, aby produkt w systemie Iware zawierał parametr “Ilość”. Jest to specjalny parametr w allegro po którym system będzie pobierał informację ile sztuk zostało zamówionych. (Nie musimy tworzyć nowego produktu w systemie, możemy wykorzystać już istniejący, warunkiem jest aby ten produkt zawierał parametr ilość)

 

Jeśli nie chcemy żeby produkt utworzony w systemie dla allegro był widoczny na stronie sklepu, ustawiamy jego ograniczoną widoczność (link do instrukcji). 

Aukcja na allegro

Do systemu pobierane są informacje z allegro po API, do poprawnego działania oferta Allegro powinna zawierać opis zgodny z kilkoma zasadami.

Przykład:

Produkt: Ulotki – warianty

Format: DL 99 x 210 mm

Papier: 80 g – offset

Kolor: Obustronny pełnokolorowy (4+4)

Czas realizacji: 3 dni

Nakład: 250

Uwaga! Parametr „Ilość” jest specjalny, nie można go wpisywać w aukcji, on zostanie uzupełniony o liczbę zamówionych sztuk z allegro, ale musi on być skonfigurowany w produkcie w systemie Iware, najlepiej jako parametr wpisywany. 

Jak widać powyżej opis aukcji powinien być utworzony według zasad: 

  1. Nazwy parametrów i ich wartości muszę dokładnie odpowiadać tym w systemie. Jeśli w systemie jest Format: DL 99 x 210 mm a w opisie aukcji będzie Format: DL 99x210mm, to system nie importuje produktu poprawnie. Testowanie oferty pokaże w takim wypadku błąd. 
  2. Nazwa produktu musi być  dokładnie taka jak w systemie Iware. Np. Produkt: Ulotki – warianty.
  3. Schemat opisu powinien być taki jak wyżej np. Parametr: wartość.
  4. W opisie produktów nie powinno być tekstu zapisanego wg. powyższej zasady (Parametr: wartość).  Użycie znaku “:”, powoduje, że system rozpoznaje ten tekst jako parametr. 
  5. Parametry nie muszą być w takiej samej kolejności jak w systemie.
  6. Pomiędzy parametrami i nazwą produktu a parametrami może być dodany inny tekst. Np.:

Produkt: Ulotki – warianty
To jest testowy opis produktu.

Format: DL 99 x 210 mm
To jest testowy opis parametru. 

Papier: 80 g – offset

Czas realizacji: 3 dni   

Nakład: 250

Kolor: Obustronny pełnokolorowy (4+4)

Czas realizacji: 3 dni 

Nakład: 250

Widok zamówienia w Panelu Administracyjnym



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Umów się na prezentację systemu
Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.
+48 533 025 708 (w sprawach sprzedażowych)