arrow back

Menu – Asortyment

uwaga
Uwaga!

Zarządzanie asortymentem drukarni – dodawanie, edycja produktów i parametrów. W tym miejscu wgrywa się również kalkulatory do produktów kalkulowanych.

Produkty

Dodawanie, edycja, ukrywanie i konfigurowanie produktów.

Konfiguracja produktów

Podział produktów na wersję wariantową i kalkulowaną.

Przy dodawaniu produktu masz możliwość wyboru czy dodać go w wersji wariantowej czy kalkulowanej.

Druk wariantowy polega na wygenerowaniu przez system wszystkich możliwych kombinacji wartości parametrów wybranych dla danego produktu. Twoim zadaniem jest wprowadzenie cen, wag i innych danych dla tych kombinacji. Druk wariantowy sprawdza się przy produktach mający relatywnie małą ilość parametrów i ich wartości, a tym samym – wariantów (poniżej 10tys.) Przy większej ilości wariantów konieczne jest już wykorzystanie druku kalkulowanego.

Druk kalkulowany polega na stworzeniu arkusza kalkulacyjnego (w Excelu lub LibreOffice Calc) zawierającego formuły obliczające cenę końcową produktu w danej konfiguracji parametrów. Następnie taki arkusz podłączany jest do systemu i stanowi swoisty silnik kalkulacyjny, do którego klient – poprzez stronę drukarni – wprowadza lub wybiera z listy wartości parametrów i otrzymuje natychmiastową wycenę. Kalkulator można stworzyć dla każdego produktu, gdzie występuje stały algorytm wyceny i zależności cenowe pomiędzy konkretnymi wartościami parametrów.

Dodatkowym rodzajem produktu jest produkt za punkty. Klienci mogą zbierać punkty za dokonane zakupy, a później wymienić je na premiowe artykuły.

Po wybraniu wersji produktu, nazwaniu i dodaniu opisu, można przystąpić do dalszej konfiguracji. Czyli ustalamy: dodatkowe informacje, kategorie, tagi, parametry, galeria, zasady widoczności, automatyczny preflight, wykluczenie parametrów (produkt kalkulowany), Warianty/Excel, szablony, statusy druku.

Najważniejsze zakładki z tego widoku to

  • Nazwa i opis
  • Parametry
  • Warianty/Excel

 Bez poprawnej konfiguracji w tych zakładkach produkt nie będzie funkcjonował poprawnie. Poniżej została dodana lista materiałów na temat dodawania nowych produktów i ich konfiguracji.

Wskazówka: Dodając parametry do produktu, ostatni na liście jest zawsze wyświetlany, jako tabela. Poniżej przykład tabeli dla parametru Nakład.

Zasady widoczności

Warto wspomnieć o funkcji ograniczenia widoczności produktu. Jest to przydatne zwłaszcza przy początkowym okresie wdrażania produktów. W zakładce Zasady widoczności możemy ograniczyć widoczność produktu dla danej grupy użytkowników. Przykładowo w celach testowych nowych produktów możemy utworzyć grupę Test i ustawić widoczność produktu tylko dla niej. Dzięki temu możemy na bieżąco sprawdzać efekty naszej pracy nad nowym produktem, bez udostępniania go dla wszystkich klientów. O grupach klientów więcej informacji znajduje się przy sekcji Klienci.

Parametry produktów

W systemie są dodane już parametry i wartości, które można użyć  w produkcie i można też dodać swoje nowe parametry bądź wartości.

Parametry określają produkt. Parametrem może być: format, zadruk, nakład. Dodawanie produktów do asortymentu warto rozpocząć od zdefiniowania parametrów i ich wartości.

W produktach wariantowych parametry są brane pod uwagę przy tworzeniu wariantów – im więcej parametrów i ich wartości, tym więcej wariantów. W produktach kalkulowanych parametry powinny być odzwierciedleniem danych z arkusza kalkulacyjnego.

Parametry, oprócz wartości, mogą mieć nadane “role”: ilość stron do zadruku, ilość stron, wymiar, sposób dostarczania projektu, format. Definiując rolę parametru określamy, czy i w jaki sposób dany parametr będzie brany pod uwagę w automatycznym preflight’cie i automatycznym generowaniu szablonów (dostępne w module Automatyczny Preflight)) oraz w module kreatora wydruków. Konfiguracja sposobu dostarczania projektu pozwala klientowi na zlecenie utworzenia projektu graficznego przez drukarnię, a także wyłączenie klientowi możliwości wgrania pliku do zamówienia.

Kalkulatory

Menu do zarządzania arkuszami dla produktów kalkulowanych. Znajdziesz tu również przykładowe kalkulatory.

 

Kategorie produktów

Miejsce przeznaczone do tworzenia kategorii produktów. Więcej na temat kategorii produktów tutaj.

Tagi – służą do grupowania produktów. Można utworzyć np. tag Wyprzedaż, przypisać ten tag do wybranych produktów i automatycznie zostanie wygenerowany przycisk na stronie sklepu pokazujący produkty tylko z tagiem wyprzedaż.

Zanim przystąpisz do pracy nad stworzeniem produktu przeczytaj:

  1. Workflow iwarePRINT: tworzenie produktu
  2. Dwie funkcje wystarczą! Prosty sposób na druk kalkulowany
  3. „Brak w asortymencie”. Co sprawdzić, gdy kalkulator nie działa? 
  4. Druk kalkulowany – spis wspieranych funkcji 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Newsletter

Na bieżąco i z tematem pod reką.

Umów się na prezentację systemu
Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.
+48 533 025 708 (w sprawach sprzedażowych)