Marketing

Marketing

Konto bonusowe

Konto bonusowe należy aktywować w sekcji Ustawienia -> Ustawienia -> karta „Ustawienia główne”.

Po aktywacji w sekcji Klienci -> Klienci -> szczegóły klienta -> zakładka rabaty/punkty : przy wybranym kliencie, należy przełączyć „konto bonusowe” na „tak”.

Po kliknięciu w link „konto bonusowe” (przy kliencie) w panelu administracyjnym dostępne są:
– Lista operacji
– Aktualny stan konta
– Zlecenia oczekujące

W sekcji Aktualny stan konta można dodać lub odjąć punkty bonusowe przypisane do konta klienta.

Po włączeniu Konta Bonusowego na koncie klienta może on opłacać punktami zamówienia.
Przelicznik punktów na złotówki wynosi 1:1, czyli 1 punkt = 1 zł netto. Cenę każdego produktu można obniżyć do maksymalnie 0,01 zł. Punktami nie można płacić za dostawę.

Czy jest w sklepie jakiś mechanizm wykorzystania punktów, które można zbierać za zakupy produktów?

Tak. System pozwala na definiowanie przyznawanych punktów za zakup produktu zarówno w wersji wariantowej, jak i kalkulowanej. Można, na przykład, ustawić 50 punktów przy zakupie 100 sztuk wizytówek. Punkty można zamieniać na zdefiniowane przez administratora prezenty.

 

Jak dodać punkty bonusowe do produktu?

Aby do produktu podłączyć naliczanie punktów za zamówienia, należy odpowiednio ustawić pole „Punkty” w produkcie.

W produkcie wariantowym należy podać ilość punktów odpowiadającą za dany wariant.

W produkcie kalkulowanym należy podłączyć odpowiednią komórkę, która będzie zwracała z Excela ilość punktów za dane zamówienie.

Gdzie mogę dodać “prezenty” (za punkty)?

Prezenty dodaje się analogicznie do pozostałych produktów.

Ścieżka dostępu: Asortyment → Produkty → Dodaj nowy.

Przy wyborze typ asortymentu należy ustawić produkt sprzedawany za punkty.

Multiuser

Multiuser należy aktywować w sekcji Ustawienia -> Ustawienia -> karta „Ustawienia główne”.

Po aktywacji, w Panelu Klienta pojawi się dodatkowa zakładka. Pozwala ona na dodawanie pod-kont przypisanych do danego użytkownika. Sub-kontom można nadać uprawnienia:
– Administracja kontem
– Składanie zamówień
– Dokonywanie płatności
– Dodawanie plików
– Akceptacja plików

Dodatkowo, w panelu administracyjnym w sekcji Klienci -> Multiuser również jest możliwość tworzenia pod-kont.

Jak ustawić rabat na zestaw parametrów?

System daje możliwość przyznania rabatów na dany zestaw parametrów. By go ustawić, należy wybrać z panelu bocznego: Maketing → Rabaty na zestaw parametrów → Dodaj

 

Pojawi nam się takie okno:

 

W którym:

  1. Wybieramy produkt, na który będzie przysługiwał rabat;
  2. Wybieramy rabat, jaki chcemy udzielić (w %);
  3. Klikając w niebieski przycisk mamy możliwość ustawienia dowolnej liczby parametrów, przy której naliczany będzie rabat.

 

Czy w iwarePRINT mam dostęp do szczegółowej analizy sprzedażowej?

Tak. Masz dostęp do zaawansowanych danych sprzedażowych. Takich, jak: najczęściej kupowane produkty, najczęściej oglądane produkty, najczęściej kupujący klient, miesięczne ilości zamówień, sprzedaży.

Jak ustawić rabat na pierwsze zakupy (rabat na start)?

Najpopularniejszym sposobem na ‚rabat na start’ jest rabat procentowy. Ustawienia tego typu rabatu znajdują się w:

Marketing -> Kody na klienta (/administracja/a_rebate_coupon_for_user)

Dodając rabat, pojawi się takie okno:

Oznaczenia pól, to odpowiednio:

1. kod jaki będzie wpisywał klient w koszyku

2. wartość rabatu przyznanego na użytkownika

3. ilość wykorzystań kuponu – jeśli wpiszemy 1000, to kupon będzie można wykorzystać tylko 1000 razy – tzn. tylko 1000 pierwszych klientów będzie mogło z niego skorzystać (wykorzystania zliczane są po złożeniu zamówienia)

4. ilość zamówień z rabatem – ile zmówień z danym rabatem może złożyć użytkownik. Jako, że kod ma być jednorazowy, to powinno być 1.

Ustawienia kodu na element koszyka

Możliwość ustawienia czy kod na element koszyka ma być jednorazowy na klienta czy wielokrotnego użycia została dodana w sekcji Ustawienia -> Ustawienia -> Ustawienia zamówień:

ustawienia kodu na el koszyka

  • Jednorazowy dla jednego użytkownika

To nowe ustawienie sprawia, że kod użyty na element koszyka może być wykorzystany tylko przy jednym zamówieniu na klienta

  • Wielokrotny dla jednego użytkownika

Domyślne ustawienie. Rabat przyznany po wpisaniu kodu na element koszyka może być wykorzystywany wielokrotnie, do momentu zakończenia promocji.

Maksymalna kwota rabatu w koszyku – opcja w rabatach

Maksymalna kwota rabatu w koszyku – to kwota, której wartość procentowa ustawionego rabatu nigdy nie przekroczy.

Przykładowo, jeśli klient ma rabat 50% przypisany do konta, koszyk ma wartość 1000 zł, a w maksymalnej kwocie rabatu jest ustawiona wartość 300 zł, to klient ostatecznie uzyska rabat 300 zł.

Kupon rabatowy po opłaceniu zamówienia

Aby wysyłać kody rabatowe po opłaceniu zamówienia należy skonfigurować prototyp kodów oraz mail, który będzie wysyłany.

1. Należy utworzyć kod w danej sekcji, w zależności od typu kodu:

Marketing ->

  • Kod na klienta
  • Kod na produkt
  • Kod na element koszyka

Następnie w sekcji Marketing -> Kody wysyłane po opłaceniu zamówienia należy utworzyć prototyp (ustawienie, na którym będą oparte przyszłe kody; wzór) i przypisać wcześniej utworzony kod wybierając go z listy.

2. Należy utworzyć nowy mail i przypisać do niego zdarzenie „Kupon rabatowy po opłaceniu zamówienia”. W mailu można posłużyć się treścią:

Za zamówienie ?{=mail.order} został przydzielony rabat:

Kod ?{=mail.coupon.code}

O wartości ?{=mail.coupon.value}%

 

 

Jak dodać nową wiadomość do newslettera?

Ścieżka dostępu: Ustawienia → Mailing

Następnie poniżej listy wiadomości wybieramy opcję Dodaj.

Wypełniamy tytuł i treść wiadomości. Należy pamiętać, że do treści zostaną dodane nagłówek oraz stopka (Gdzie skonfigurować ustawienia korespondencji – takie jak nagłówek i stopka wiadomości?).

Dodaj do newslettera – opcja w rabatach

We wszystkich rabatach opartych na kodach dostępna jest opcja „dodaj do newslettera”. Po wykorzystaniu kodu z włączoną taką opcją, konto klienta zostaje zapisane do bazy newsletter’owej.

Jak wyświetlić w powiadomieniu mailowym listę parametrów zamówienia?

Szczegółową specyfikację można wyświetlić w mailu za pomocą takiej pętli:

?{foreach mail.orderGroup.contents order}
nazwa produktu:
?{=order.productTitle}

parametry produktu:
?{foreach order.params param} ?{=param}, ?{endforeach}
cena produktu
?{=order.priceFormatted}

?{endforeach}

 

Tagi te nie obejmują wysyłki, więc można na koniec dodać:

{order-group.summary}

 

Tagi: parametry, w mailu, w powiadomieniu, listę parametrów, lista, szczegóły zamówienia

Sumowanie rabatów

Domyślnie rabaty się nie sumują, klient otrzymuje jeden najwyższy upust.

Można to zmienić w sekcji: Ustawienia -> Ustawienia rabatów: sumowanie rabatów według grup.

Przykładowo jeśli ustawimy rabaty:

1) kod produkt 20%

2) na użytkownika 10%

I ustawimy, że będą one w osobnych grupach numerycznych (np grupa rabatów produkt jako #2, a pozostałe grupy jako #1), to grupy z różnymi numeracjami będą się sumować.

W konsekwencji klient uzyska 30% rabatu.

Formularze własne / Bezpłatne próbki / Opinie

Strona formularza bezpłatnych próbek znajduje się pod adresem:

twoja-domena.pl/samples

Strona formularza opinii dostępna jest pod adresem:

twoja-domena.pl/opinions

Wypełnione formularze trafiają odpowiednio do:

Marketing → Zamówienia próbek

Marketing → Opinie klientów

Edycja widoków możliwa jest w menu edycji skórki.

Dodane zostało również zdarzenie mailingowe: nowe zamówienie próbek.